laupäev, 14. november 2009

Kodulooline tööraamat

Jüri Gümnaasiumi külastamisest on möödas nädal. Just nii kaua on peas tiksunud üks mõte... Meile näidati tööraamatut, mis kajastab kõike-kõike koduvallast - Rae vallast. (Sirtsu abiga sain omale ka selle tööraamatu. Kusjuures veel Anne Kloreni autogrammiga.) Keegi KG-st istus minu kõrval. Ta ütles mulle sellise lause: "Meie Kose vallast annaks ka sellise raamat-töövihiku teha". Kas see oli järjekordne juhtum, kus mind tuntakse, mina ise ei tunne aga suurt kedagi???
Noh, olgu selle Kose vallaga, kuidas on, aga vot see teine vald on küll selline, et .... noh, et tahaks kangesti sellise tööraamatu teha. Ma oleksin küll väga huvitatud...
Väike teemade loetelu minu käes olevast: lauamäng, matkarajad (sh koosta ka ise), rahvakultuur, inimeste tööd ja tegemised (sh käsitöö), rahvatantsijad, lauljad, näitemängurühmad, kirjandus,kujutav kunst, muuseumid,sõjamälestused, ajalugu üldse (Mahtra sõda),kõik mõisad, kõik endised ja praegused koolid, lasteaiad, kirik, muinasaeg (kultusekivid, hiied), veekogud, nende elustik, loodus üldse (meil see lehis ju), raamatukogud, alevikud, külad, endised ja praegune vallamaja, vallavanemad (ajateljel) jne, jne.

Nii väga tahaks, et meie vallas ka selline hea ja hariv õppematerjal olemas oleks! Kellele saaks selle mõtte pähe tiksuma panna? Tean, et Ardu poole peal on Sirje selles osas kõva tegija, raamatuid välja andnud ja puha. Habaja poole peal saaks abi ja ehk ka pildimaterjali kindlasti Endalt.
Aga ikkagi, kust otsast peale hakata? Ja kes hakkab?

Kommentaare ei ole: