esmaspäev, 16. november 2009

Ilmast ja loodusest

Minu lumekalender väidab, et 6. novembrist on meil lumikate maas olnud. Kuni eilseni. Tänaseks on lumi läinud.
Mingi rahvatarkus või siis mugandatud rahvatarkus väidab, et vastavalt sellele, mitu päeva püsib maas esimene lumi, vastavalt nii mitu lund veel maha sajab. Noh, lihtne arvestus ütleb, et lumi oli maas 9 päeva. Kas siis enne püsivat lumikatet tuleb üheksa ajutist lund? Noh, sel juhul ma loodan, et selleks viimase lume tulekuks on juba kevad käes ja lund maha ei jäägi.
Oi, kuidas ma loodan, et lumemöllu ei tule! Kui ikka ainus liiklusvahend on auto ja see on poolest kerest saadik lumehanges, teed pole läbitavad, siis ajab ju lumi hinge täis küll ja talve pole võimalik ilusaks aastaajaks pidada.

Koju sõites nägin kahte põtra! Just veidi enne õue peale keeramist. Sain kurvis metsatuka tagant välja ja seal nad olidki - just meie vastas üle tee kesa peal. Nii lähedalt neid loomi naljalt nägema ei satu! Ühel elukal igal juhul olid sarved ka peas. Mitu haru neil sarvedel oli, seda ma vaadata ei jõudnudki - nii ähmis olin. Otsisin kotist fotokat, et pilti kasvõi läbi auto akna teha, aga ei jõudnud. Enne olid need suured ja kuninglikud loomad jõudnud metsa varjuda.

Kommentaare ei ole: