kolmapäev, 21. juuli 2010

Võrratu suvi

Fantastiline suvi on tänavu! Nüüd oleme siis sealmaal, et ilmateate +25 kuni + 29 kraadi pole enam mingi näitaja (vaata et isegi jahedavõitu veidi). Ilmakaardile tasub pilk heita alles siis, kui ilmapoisid-tüdrukud kõnelevad temperatuuridest üle kolmekümne kraadi (sel suvel siis isegi + 34 ja +35 kraadi).
Samas - küll on see inimese mälu imelik! Juuni esimene pool oli ju üsnagi aprilli meenutav, aga kes see vana asja ikka....
Ilus on! Soe on! Viimase peal suvi!
On see nüüd ilmataadi kompensatsioon karmi talve eest või on lihtsalt üle tüki aja üks normaalne aasta meie laiuskraadile kohase talve ja suvega. Vist ikka ei ole päris kohane. Miks muidu räägitakse/räägiti erinevatest temperatuurirekorditest küll miinuspoolel, küll plusspoolel.
Igal juhul mulle meeldib! Ma isegi ei suuda meenutada, millal viimati see suvi oli, kui ujumas sai käidud. Viimased ujumised olid millaski ammu Paunkülas,Värskas ja Järlepa järves. Sel suvel aga on vesi isegi jões minu jaoks piisavalt suppsoe olnud.

Võrratu puhkus on! See pole mitte kuidagi võrreldav viimaste aastate puhkustega. Kaks ja kolm suve tagasi oli mõisamäng, kus olin kohal kõigil kuuel päeval - tore üritus küll, aga hekseldas suve ära ja minu jaoks oli see mõisapäev ikkagi tööle sõitmise päev. Eelmine suvi - mõisamängus paus ja kogu suvi vaba, aga suvi ise oli selline vihmane ja suht vilu. Muud nagu ei mäletagi, kui et muru kasvas sügiseni jaanieelsel kiirusel, aga niitmiseks sobivat päeva oli keeruline leida.

Praeguse suvega olen rahul ka aiatööde osas. Niisugust meeletut "rinnuni" rohu kitkumist pole juskui olnudki. Kõik on vägagi kontrolli all (mida näitas ka tänane õhtu). Tomatisaak on superhea - me ei jõua kõige parema tahtmise juures nii palju tomateid süüa, et kasvuhoones küpsete tomatite järje eest ära saaks. (Noh, kurkidega on vähe viletsam, aga nad said ju ka palju-palju hiljem maha pandud, kui võrrelda tomatitega). Paprikatel pole ka seda tõbe, mis eelmisel suvel. Ja see viinapuu! Oh sa heldus küll!

Mis aga kõige olulisem - puhkus on olnud puhkamiseks. Amet selline, mis annab tavalisest 28-päevasest märksa pikema puhkuse. Tänavu see pikk puhkus veelgi pikem. Esimest korda on suvi, kus ma ei hakka juuli keskel närveerima ja rabelema, et puhkus saab läbi ning see, ja see, ja see veel tegemata. Ma isegi ei mõtle veel tööle minemise peale. Pole isegi seda vaadanud, mis on selle nädalapäeva nimi, mis esimeseks puhkusejärgseks tööpäevaks on märgitud - aega veel maa ja ilm. Jõuan aias toimetada, hoidiseid teha, huvitavatel üritustel käia, raamatut lugeda, näputööd teha ja mis kõige olulisem - lihtsalt lebotada :) Super suvi!

3 kommentaari:

Kadakas ütles ...

Mis tomatisordid sul kasvavad ja mis neist enim meeldib? Mulle tundub, et ma ei ole oma optimaalseimat "tomatiportfelli" veel kokku saanud ja osa sortide seemned said sel kevadel otsa (5a tagasi Ukrainast ostetud seemneid jagus tänavuseni).

Mariihen ütles ...

Sel aastal on kasvuhoones "Koit". Oli lihtsalt nimi, ei seda, kas kõrge või madal, kas keskvarane või hiline. Nüüd selgus, et on madal. Meil ksavuhoone väga suur ja kõrge ka, sinna oleks kenasti kõrge sort mahtunud. Viljad olid kaua suht väikesed, aga siis napsasin kõik ladvad maha ja neil ei jäänud muud üle kui suuremaks kasvada.

Kadakas ütles ...

Ahsoo, novot ma just mõtlesin, et sul suur ja kõrge kasvuhoone kevadiste piltide järgi, et ju siis ka kõrgeid ja mitut erinevat sorti tomateid. Aga nüüd ma siis tean, et Koitu vist väga ei himusta - mulle kõrgemad tunduvad etemad, samas omal mõned madalamad ka ja need hakkasid jälle varem saaki andma.