esmaspäev, 20. veebruar 2017

Sõrmed sügelevad. Oi, kuidas sügelevad

 On küll alles veebruar, aga näib, et üleilmne kliima soojenemine on ka meite valda jõudnud. Igal juhul on ilm kevadine kui märtsi koolivaheaja lõpus ning hing on hullult rahutuks muutunud. Iga päev saab aias tiir tehtud, et kas on mõni ninake maapinnale ilmunud, aga võta näpust -vaikus. Isegi lumikellukesi pole.

Ema pidas põhjalikku aianduspäevikut ja tegi võrdlevaid külve Thunide külvikalendri järgi ja suvalisel kuupäeval. Ma siis võtsin ka esimest korda vaevaks seda kalendrit järgida.

4. veebruaril said külitud paprikad ja tšillipiprad.


8. veebruaril külvasin lobeeliaid ja petuuniaid.


6. veebruaril külitud porru saab varsti kilerulli pikeeritud.


Kaasa hakkas mulle taimede silte valmistama. Esimesed 25 toorikut said valmis. Vajavad nad veel muidugi tublit peitsimist.


22. ja 23. veebruaril on viljapäevad. Siis külin  tomatiseemneid. Tanja saatis mulle põnevaid Venemaa tomatisorte. Väljanägemine on neil viljadel küll enam kui kummaline, aga katsetamine tasub igal juhul ära.


Vanaemale olen tuppa värvirõõmuks ostnud nartsisse ja hüatsinte. Täna ostsin sellise kummalise priimula. Tundub, et on tubane taim. Suveks igal juhul kükitan ta kuskile peenranurka. Las saab vihma ja värsket õhku ka.



5 kommentaari:

mustkaaren ütles ...

Huvitav priimula tõesti, loodetavasti teeb seemneid ka ;)
Horoskoopidest ma ei hooli, aga kylvikalendri katsetamise peaks ette võtma. Kui vanarahvas nii visalt noore ja vana kuu tegemistel vahet tegi, siis äkki oli sel isegi mingi mõte ja sisu.

Mairoos ütles ...

Ma pole veel kordagi peenra ääres luurel käinud. Paar päeva tagasi tegin küll pilti sellest, kuidas sulavesi mu peenra vallutanud on - sellist asja pole juba kaua aega olnud. Eks siis hiljem paista, mis vettimisele vastu ei pidanud.

Mariihen ütles ...

Koledasti vettinud on peenrad tõesti.

Krissu ütles ...

Oh, mõistan sind. Mul ka sügelevad, aga natuke ootan veel. Sul on põnev nüüd. Rõõmsaid kasvamisi!

Milda ütles ...

Erilist kibelust veel pole, õues tiiru tegin küll täna ja igasuguseid ninasid tuvastasin. Lumikellukestel on suured valged pungad ja adoonised pungitavad( tõsi, nad vist juba sügisel panevad need valmis) Aga transilvaania sinililled hakkavad küll varsti õitsema