kolmapäev, 24. juuli 2013

Uus peenar ehk Pika Peenra kaarjas jätk

Meil on kõigil lillepeenrail oma nimi. Nüüd ma ei teagi, kudamoodu seda uut üllitist nimetama hakata.
Alguses oli kuurisein ja muru.

Siis tuli labidas maasse lüüa. Peremees on juba tükil ajal siunanud, et põud on kõik vihmaussid peitu ajanud. Nüüd olin mina see ussikorjaja :) See oli kõik eile õhtul, kui oli päikeseline ja mõnusalt soe.

Peremees tuli hommikul töölt ja ei mallanud eriti tukkudagi, muudkui ratta selga ja Pirita jõele kalu kiusama - tal ju nüüd topsitäis usse!.Terve tänase päeva pole päike end näidanud. Jahe on, aga rassides kannatab T-särgiga olla küll.  Peenar hakkab siis üldjoontes olema selline:

ja selline:
"Lõikamise" teerada on iirisepuhma taga.
Nüüd tuli seda "lõikamise" rada pikendada, et ikka muruni jõuda.
 (Liiv on mõeldud kivide vahede täitmiseks, mitte tee ei ole üleni liivast. Ma lihtsalt ei viitsinud seda liiva veega kivide vahele uhada. Las vihm teeb ka midagi.

Muistse aida, nüüdse puukuuri vundament on minu arust ilus ja ma mitte ei taha seda kõrgete taimede taha peita. Mida siis sinna istutada? Ohhoo! Mul on ju kaks varase õitsemisega madala astilbe puhmast.
Need kaks andsid end ka jagada  - sain viis väiksemat puhmikut. Ega ma ei pahanda, kui nad järgmisel suvel veel ei õitse! Lisaks astilbede vahele Sadeväljalt kaks potti tiarellidega. Valisin just sellised potid, mille taimi annaks kohe jagada.
Kuurirõdu alla on aja jooksul ikka igasugust nodi "silma alt" ära pandud. Tükk aega andis ukerdada, et see puhtaks saada. Sinna istutasin ülase (Sain selle kunagi Kadakalt - aitäh!) ja Sadevälja monarda. Ühe poti jagasin kolmeks. Need on siis kõrgemad taimed, mis võiksid rõdualust pinda väheke varjata.

"Lõikamise" raja ees oli iirisepuhmas. Kaevasin teise ju välja ja jagasin hulgaks juppideks. Need istutasin peenra kaarjasse ossa, kus juba iiriseid ees oli. Peenra eesosa täitmiseks jagasin jälle Kadakalt saadud kaks puhmast juppideks. Saab ilusa erkkollase peenraääre. Iiriste vahele istutasin Sadeväljalt toodud tähkja liatrise ja siis veel ühe punakate lehtedega lille, millel silti juures polnud ja nimi on meelest läinud (vaja Sadevälja kodukalt vaadata).


Töö tehtud, päev õhtas ja päkad rullis. Selline päev siis :)

12 kommentaari:

Neljandik ütles ...

Nii ilus kaar! Ja lõikamise rada on ka vahva.

Togram ütles ...

Mul ka väga meeldib! Sul tunudb, on nii ilus seal!

Ja see usinus, mida su tegemistest näha- see võiks mindki inspireerida labidat liigutama :)

Milda ütles ...

Oh, oleks mul ka nii nobe kaevaja ja istutaja...ise kohe kuidagi ei jõua

Tii ütles ...

Küll sina ikka oled virk! TUbli töö ja hea tulemus.

Mariihen ütles ...

Minu tööd on kõik sellised väikesemahulised. Mina imetlen Muhediku, Thela ja Tsiili meeletult suuri ettevõtmisi. Minu selg ei pea küll nii suurtele aladele vastu.

Eve Piibeleht ütles ...

Väga ilus kaar. Ma võtan ka kaevamiseks hoogu, tulbisibulatele on vaja uus kodu leida, välja on mõeldud, aga kudiagi ei tule õiget hoogu peale.

Tistou ütles ...

Väga toredad peenrajooned!

MUHEDIK ütles ...

Ilus, uhke ja korrektne kaar, küll seal saab taimedel hea olema.
Ja ma tean, millist rahuldust Sa tunned, ei loe need päkad ega seljad miskit:)

Kadakas ütles ...

Näe, peenar ei peagi kuigi lai olema, aga teeb paiga kohe huvitavamaks. Uus osa on nii loomulikult varasema peenra külge istutatud nagu see oleks seal kogu aeg nii olnud. Super!

Köögikata ütles ...

Vau! Ja tegidki ühe päevaga nii suure töö ära!
Tõesti, väga loomulikult uus ja vana kokku liidetud.

Tsiil ütles ...

Seda kaart imetlen minagi ja seda, kuidas kohe ühest mitu tehakse. Erinevalt kõigist teistest pole mul ükski ala ega peenar valmis :( Mul lihtsalt ei tule korraga häid mõtteid.
Nii et imetlen sinu järjekindlust ja osavust

Anonüümne ütles ...

Pean hoiatama, et monarda ajab end suhteliselt kiiresti laiali ja peab igal aastal tugevalt piirama. mina istutasin ta peale paari aastat sellisesse kohta, kus ta laiutada võib.