pühapäev, 14. aprill 2013

Ettevalmistused aia-aastaks

Kuigi kevad tuleb tänavu väga teosammuga, tahaks külvide osas ikka kalendri järgi käia. Noh, et äkki see kevad tuleb lõpuks "suure pauguga" ja on üle öö kohal.
Kuna toas on aknalaudade arv piiratud, siis kummitab ruumipuudus koledal kombel.
Täna pikeerisin porrud ruumi kokkuhoiu mõttes kilerulli. Pole kunagi varem porrut kasvatanud, aga katsetada tahaks. Üleüldse tuleb palju igasugust rohelist maha külida, kuna peremehe tervise tõttu tuleb toitumises tugevasti korrektuure teha ja suures osas jänese menüüle üle minna. 
 Plaan oli selline, et ei mingeid lilleseemneid peale petuuniate, aga.... No ma ei tea, aga kuidagi need seemned ostukorvi hüppavad. Ma ei jõua ju ka iga sekund valvel olla!

Petuuniate idanevus on sel korral selline ülimalt ebaühtlane. Need tuleks ka kuskile pikeerida, aga õnneks sai täna porrudega seoses muld otsa. Lükkub järgmisesse nädalasse.

Petersell pidi kirjade kohaselt olema selline, kus lisaks lehtedele on all ka suur juur, mida hea toidu sisse sokutada.

Üks uus seemnepakk oli salat basiilik. Väga võõras ja veidike nagu kummaline lõhn sel taimel. Panin prooviks tsipakene hiinakapsa-apelsini salatisse. Söödi küll ja salati maitse oli vahva!

Tomateid on sel kevadel kahte sorti. On kõrgekasvulised varase saagiga ja madalamad varase saagiga sordid.
Eelmisel aastal olid tomatid avamaal -kokku kukkunud klaaskasvuhoone peenardes. Suvi oli selline, nagu ta just oli - saaki suurt ei saanud. Tänavu peremehe tervise ja ka majanduslikel põhjustel klaasmaja taastamine menetlusse ei lähe. Olemas on kilemaja, mis lume sulamise ja maa tahenemise järel püsti tuleb panna. Parem miski, kui mitte miski.

Peremees on jälle haiglas uuringutel. Ei tea, kas 10 aasta taguse ajaga võrreldes on meditsiin nii palju arenenud või on asi selles, et teisel korral võetaksegi patsient suurema uurimise alla... ei tea. Ilmselt tehakse seekord sondeerimine ära. 

6 kommentaari:

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Peremehele tugvat tervist! Ja tervist sullegi!
No miks külvata seda, mida minu aiast saaks ämbriga viia puhta jummalamaidu? Valgest hanerohust räägin nüüd. Ma just see kevad hakkan sedasama taime huupi minema viskama, laiutab igal pool

Köögikata ütles ...

Jah, palju tervist peremehele!

Mina olen ka hoolega seemnest kasvatanud asju, mis hiljem praktiliselt umbrohuks osutuvad.

Aga hanerohi on tegelikult imeilus, mul kõik naabrid käivad, imetlevad ja nuiavad jupikesi. Jupikesi, mida ma siis neile kuhjadena jagan. :oD

Tii ütles ...

Saadan ka oma tervisesoovid, ehk on neil tõesti ka praktilist mõju :)
Eelmisel aastal nägin, et sa oled väga tubli aiaviljade kasvataja. Jõudu sulle veelgi enam laiendatud värske kraami kasvatusplaanide realiseerimisel.

Milda ütles ...

Tervist,ikka tervist, mis muud. Kui on tervis, on ka muu...
Mina külvasin ainult päeva jasiilkübaraid ja neistki tulid ainult kaks sorti üles

MUHEDIK ütles ...

Basiilikud võid istutada kasvuhoonesse tomatite vahele, mu meelest see tomatitele meeldib. Üldse on basiilik tomateile võrratu kaaslane kõigis toitudes.

Tsiil ütles ...

Peremehele jaksu kõik need uuringud välja kannatada ja siis saab need ka ehk unustada. Et haiglas end ravida, peab kõva tervis olema.

Kõik on nii kevadiselt hakkajad ja toimetajad ja külvajad! Mina olen küll nii laisk, et ostan taimed.