teisipäev, 19. juuli 2011

Väike ringkäik aias

Paar sõpra helistasid ja olid mures, et kuhu ma olen kadunud - ei kippu ega kõppu. Olen täitsa olemas, aga kole kiire on olnud ja tegemisel on olnud sellised tööd, millest poleks midagi kirjutada. Aed on meil korras (vähemasti ise olen rahul)ja nii saigi üsna sageli toas nokitsetud.

Mul on loll komme seada endale ajalisi tärmineid ning siis siduda hulgim igasuguseid tegemata töid selle tärminiga. Ja nagu tavaliselt, nii jäin ka seekord ajahätta. Nimelt oleksin väga soovinud kasvuhoone taga söödimaa läbi kaevata enne sünnipäevapidu, aga.... (nojah, mis kaevata - ikka kuupsentimeeter haaval sõrmede vahelt läbi raputada, et need va ohakajuurikad kätte saada). Ei jõudnud. Küll sadas nii hullusti, et vajusin kummikutega üsna sügavale maakera sisse, küll oli palavus ja parmud. Ühesõnaga - kärss kärnas ja maa külmunud... Ja nüüd, kui seatud tähtaeg on möödas, ei taha töö sootuks mitte edeneda. Aga paraku tuleb end siiski tööle "piitsutada", sest ega maasikataimede istutusaeg enam mägede taga ei olegi. Kõige hullem on see, et mul on peas valmis projekt, millisena ma tahaksin seda aiamaa osa edaspidi näha: arvestades sellega, et nooremaks ei lähe meist keegi, siis tuleks hakata rohkem ennast säästvale aiakujundusele mõtlema. Noh, et ei oleks vaja lõputult kaevata.... ja kaevata.... ja ikka endiselt.... kaevata....
Vot see projekt on tore asi küll, aga töömehe-asjatundja roll on selles projektis üüratu. Temal aga puhkus läbi ning töökoormus on hetkel väga suur. Nii et ootame ja loodame.

Kurke sai täna hulgim sisse tehtud.
Hommikul avastasin suure rõõmuga, et üks kuluartikkel on meil selleks korraks jälle maas - tomatid hakkavad massiliselt värvi võtma.
Paistab, et ka teine kuluartikkel on kas täielikult või vähemasti osaliselt maas - suurelt põllult sai täna üles võetud kummastki sordist üks proovipesakond. Kartulitel pole väga vigagi! Ega pikka kasvuaega neile enam ei anta - tundub, et lehemädanik hakkab sisse tulema. Aga üldjoontes on põld ikka endiselt kena ja roheline.
Kapsas keerab ka pead, aga söödikud lasevad kapsalehtedel hea maitsta ja kõik taimed on kangesti sellised pitsilised.

Mõned pildid praegustest õitsejatest.




See kollaste õisikutega lill on uueke meie aias. Sordinimega prževalski kobarpea ehk Ligularia przewalski

4 kommentaari:

Tiina ütles ...

See kollaste õitega paistab olema kobarpea (ligularia). Kas przewalski või mõni muu, võid ise edasi uurida.

Tsiil ütles ...

ma pole küll asjatundja, aga pildil on prževalski kobarpea ehk Ligularia przewalski. Ilus õitseja, mulle ta meeldib väga.

Lugesin just tarkade raamatust, et maasikatele on hea männiokka multš. ise pole proovinud.

Linnavurledel on kõik kuluartiklid jätkuvalt üleval. Ohkab.

Mariihen ütles ...

Aitäh, Tiina ja Tsiil kobarpea sordinime eest!

Kadakas ütles ...

Mina ei anna pead, et kobarpea liik tingimata przevalskii, võib olla ka saleda kobarpea ja przewalskii hübriidseemik (nt kui minu aiast pärit). Przewalskii'l on hästi hõlmised lehed, saledal nii hõlmised pole ja hübriidseemikutel sellised vahepealsed.