reede, 11. veebruar 2011

Äratus, aiapidaja! :D

No nii! Marss, jalad istumise alt välja ja tegutsema!
Ükskord see kevad tuleb niikuinii ja siis on õite hää, kui noored taimekesed omast käest võtta on.

Esimene külv aiandusaastal 2011:
maguspipar. Külvatud 11. veebruaril.

3 kommentaari:

Hiline ütles ...

Vara veel, minu sisetunne ei taha enne kuulõppu veel miskit potti kiratsema panna, ei tea, kas näeb pikka külma kevadet ette?

Mariihen ütles ...

Mul on aastaid tomatite külvipäev olnud ema sünnipäev. See oli aga 17. veebruaril. Paprika siis samal ajal. Need on aga olnud ikka tublisti väiksemad, kui neil, kes paar nädalat varem külvasid.
Eks näis, kuidas läheb.

Hiline ütles ...

Mina külvan nii varajase kui ka hilised sordid ikka märtsis noorkuu ajal (sel a. siis 5-18 märts, külvan pigem lõpupäevadel). Varem on mõtet siis kui saab istutada köetavasse kasvumajja, minul seda võimalust pole. Toas ettekasvatamisel see häda, et mida pikemalt taimi mitte just heades tingimustes (kastis või potikestes on ruumi vähe korraliku juurestiku arenguks ja ka valgust napib) kasvatada, seda kauem nad kasvumajja istutades kosuvad.
Paprika tuleb küll külvata varem, nad enamus pikema kasvuperioodiga, aga on ka väga maitsvaid varajasi, mida ma kasvatan ja need külvan ka tomatitega samal ajal, idanemise kiirendamiseks panen topsid radikale.
Tomatitaime kõrguse järgi küll ei saa ajalist kasvueelist hinnata, erinevad sordid kasvavad ju eri kiirusega, võrrelda võiks ikka samast pakist (tomatisortide vahe võib eri firmadel vägagi erineda, mul 3 firma Hurmaa seeme ja kõik erinevad nii taime kasvu, tomati suuruse kui ka maitselt) külvatud taimedel kandealgust.
Ma pea kogu elu olen potipõllundusega tegelenud, isegi suurlinnas elades kasvatasin aiavilja suurel balkonil (mis oli mu toast suurem :D)