pühapäev, 7. märts 2010

Algas aiandusaasta 2010

Lugesin Köögikata blogist, et tal külvid tehtud. Võtsin kätte ja asusin ka lõppude lõpuks asja kallale.
Tehtud on paprika ja tomatiseemnete külvid.
Asusin lobeeliaid külvama. Teadupärast on sellel lillesordil sellised udupeened seemned. Suur oli minu üllatus, kui "Lilac" pakki avades avastasin sellest pisikese ampulli, kus loetud arv üsna suuri seemneid. Vaatasin pakile kirjutatud sordinime, vaatasin seemneid, kehitasin õlgu ja külvasin maha.... kui suured seemned, siis olgu nad suured, kui tahavad.
Teised kaks sorti olid oma tavapärases udupeensuses.
Mehhiko päsmaslillel, sindrinahal, ka sellised pea nähtamatud seemned. Kah külvatud!
Lugesin Maalehest ariklit paprikate kasvatamisest. Selgus, et paprika on tujukas ja ei talu pikeerimist. Nojah ja kuna emakest Maad tuleb säästa ning igasuguseid pakendeid korduvkasutada, siis seekord külvasin paprikaseemned munakarpidesse. Iga seeme oma isiklikku pesasse. No ja kui on aeg suuremasse potti istutada, eks ma siis leotan veidike seda munatopsi ja koorin teda õhemaks või lõikan põhja sootuks alt ära. Igal juhul püüan juurekava kahjustamata toimetada. Näis, kas on miskit vahet või pole teps mitte!
Poiss vaatas, et ma külvasin seemneid võitopsidesse ning pakkus välja omapoolse säästunipi: tema ettepanekul külvasin lobeelia seemned viilutatud vorsti karbikese sisse.
Ilmast. Ilmataat näikse täna oma aidas lumekotte revideerivat. Vist hakkavad varud otsa lõppema. Lumesadu on just selline, nagu saputataks kuskilt kotinurgast veel viimaseid peeneid ja poolpiduseid jäänuseid välja. Aga ülesanne saab ju täidetud - sajab, lund sajab :S
Tänase päeva jooksul pole isegi räästas veel tilkuma hakanud. Külmakraadid on sellised veidi ülespoole -10st. Ja vasti on juba märtsi keskpaik käes!

3 kommentaari:

Köögikata ütles ...

Noh, ega ma pole päris kindel, kui õige see külviaeg nüüd oli. Aga eelmisel aastal külvasin rohkem, kui kuu varem ja polnud just väga vara ja nüüd siis järgisin suuri lumeolusid ja jätsin asja kõvasti hiljemaks. Aga neid juure-lehe-jne päevi pole ma üldse jälginud. Võib-olla oli kogunisti päris külvikeelu päev.
Loodan siiski, et meil mõlemal külvid õnnestusid. :o)
Muide, mul oli delosperma ka niimoodi ampullikeses. Kuna mul nendega enne kogemusi ei ole, ei oska seemne suurust hinnata, kenad kollakad ümarad terad olid. Aga osad müüdavad seemned on nö dražeeritud, haigusetõrjeks ja et oleks suuremad ja parem külvata. Võib-olla olid need ampulli-lobeeliad ka.

Mariihen ütles ...

Ma olen ka alati palju varem külvanud. Tomati ja paprika puhul oli tärminiks minu ema sünnipäev (17.02). Mina ei jälgi ka neid külvikalendri päevi. Mu ema jälgis ja tegi oma aianduspäevikusse lausa võrdlevaid sissekandeid (osa seemnedi õigel osa valel päeval). Tema vaatluste tulemuste põhjal pidi ikka vahe olema sees küll.

Anu ütles ...

Nii tublid olete. Kevad ikka tuleb vaikselt juba. Oma toimetustega meelitasite teda veelgi lähemale ;)