laupäev, 19. september 2009

Veel eilsest õhtust ajendatud mõtteid

Ja ikka sellest Kõue Rahva Majast.
Kuna köha öösel magada niikuinii eriti palju ei lase, siis oli vähemalt aega mõelda.

Piilusin seal natuke ringi ka.

1) Kohvimasinat igaks juhuks puutuda ei julgenud. Niisuguse peenikese aparaadi puhul tahaks kõigepealt kasutusjuhendiga tutvuda. Nii igaks juhuks :)

2) Vaatasin, et pliidi kohal sellest ventilatsioonivärgeldusest viib toru seinast läbi. Kahju, et oli pime, muidu oleksin läinud väljast vaatama, kuidas see asjandus välisseinas välja näeb. Huvitav, kas see ventilatsioon tuleb pliidi tööle panekul ka eraldi sisse lülitada?
Ma tahaks lõpuk jõuda omas köögis ka 21. sajandisse ja need kobakad pliitide kohale saada. Puupliidi puhul saan asjast aru - toru tuleb juhtida korstna ventilatsioonilõõri. Aga vot see elektripliit - tema puhul on vaja lõhnad, aurud, ving saata välja läbi seina. Nii kahju, et asi selgusetuks jäi. Ma ei saa ju survet avaldada, kui ei oska pisiasjadeni ära seletada, milleks ja mil viisil.

3) See majandamise pool... Mis valemiga seda küll korraldatakse?
a) elekter - Enamus üritustest on ju pimedal ajal + igasugused elektrit tarbivad seadmed.
b) küte - Küll ma püüdsin teisel korrusel jälile saada, kus on kas radikad või alumise korruse kaminast lähtuvad õhkkütte torude avad, aga ei suutnud välja peilida. Ju siis polegi. Siit veel suurem jama - kas tõesti kütab ülemiset korrust ka see alumise korruse kamin?
c) küttepuud - Olen kuulnud küttepuude ruumimeetri hinnaks ikka koletuid numbreid! Kas see on külarahva heategevuslik annetus, et iga külaseltsi liige toob natuke puid?

4) Kas maja on kogu aeg avatud? Mõtlen siin seda raamatukogu osa. Keegi peab seal ju ka see raamatukoguhoidja olema? Kas raamatud saadi kodudest heategevusliku annetuse korras? Kas raamatukogusse on tellitud ka ajakirjandust (Maakodu, Pere ja Kodu, Kodu ja Aed)?

5) On seal avalik Internetipunkt? Sellisel juhul jälle see maja lahtioleku aeg? Kas keegi arvutit tundev inimene on tavalisele külamemmele - taadile vajadusel abiks?

6) Kas maja aktiivsed külastajad on noorem rahvas (no ikka kõik ülalpool pensioniea piiri inimesed) või tulevad pensioniealised memmed - taadid majja ka väljaspool suuremaid üritusi?

7) Huvitav, kas pimedal ja külmal ajal tulevad sinna kokku ka teiste külade inimesed või ainult oma küla inimesed, kellele see maja hea kodulähedane koht?

8) Kas neil on olemas ka külalisteraamat?

9) Kas neil on olemas peale blogi ka paberil kroonika?

10) Kas nad küla suitsude sugupuid on hakanud tegema? See ju hea mõnus talvine tegevus ja kui üldse alustada, siis see on asi, millega on alati kiire. Keegi ei tea, millal meid ära kutsutakse.
Ise olen üsna Geni.com sõltlane juba, aga hätta olen jäänud ka paljudes liinides.
Seda siia praegu kirjutades hakkas see mõte mulle kohe väga meeldima - mitte sugupuu suguvõsale, vaid "sugupuu" talule. Ehhee!

No ja mina poleks mina, kui sellist vinget maja nähes ei hakkaks peas igasugused ideed keerlema.

Kõige peamine idee jääb ruumipuuduse tõttu kohe kõrvale. Aga siia kirja panen ikkagi -
see on kangasteljed ja kaltsuvaiba kudumine.
Meil kõigil on need va kaltsukotid tihtipeale sisukamad, kui riidekapp ise ongi. Vot kui hea oleks naistel kaltsuribasid lõigata ja juttu ajada! Keegi kooks vaipa, keegi lõiguks oma vaiba jaoks ribasid, keegi tikiks jne.

4 kommentaari:

Köögikata ütles ...

Selle põneva Kõue Rahva Maja kohta mina muidugi midagi öelda ei oska, pole kunagi sinna sattunud. (aga Sa tekitasid huvi).
Aga see ventilaator pliidi kohal - see lülitatkse jah eraldi nupust sisse, minu lihtsal odaval variandil on 3 eri tugevust, mida saad siis valida vastavalt soovile. Meie suunasime selle pehme voldik-fooliumtoru lähima olemasoleva ventilatsioonilõõrini (1968a kortermajas), kustkaudu see kõik siis välja läheb. Mootor on masina enda küljes, edasi on ainult tähtis, et asi kuhugi minema pääseks(ehk siis piisab august seinas, millel väljaspool tavaline ventilatsioonisõrestik ees). Rasv koguneb masina küljes oleva filtri ehk metallsõela sisse, kust seda siis puhastama (pesema) peab, üsna tihti ja üsna vastik tegevus, on vist ka mingid ühekordsed filtrid, aga kardan, et need lähevad väga kalliks kätte. Ehk on info abiks, võid veel üle küsida. :o)
Geni meeldib mulle ka, mul on seal juba peaaegu 3 tuhat veresugulast, abikaasal üle 5 tuhande, seotud olen aga 25 miljoni inmesega :oP. Ei ole välistatud, et meiegi sugulased oleme, aga ma ei tea Su perekonnanime, et otsida. :o)

Mariihen ütles ...

Aitäh info eest!
Perekonnanimi on Kivistik (see muidugi abielludes saadud) Neiupõlvenime saad teada, kui kerid mu blogi natuke allapoole. Seal mu vennast juttu.

Köögikata ütles ...

Kutsusin Sind genis sõbraks, võib-olla kunagi tuleb ka sugulusside välja. ;o) Mina vahest lõbustan end sellega, et klikin otsingusse klassikaaslaste, sõprade, naabrite nimesid. Hiljuti leidsingi, et vastasnaabritüdruk on mulle sugulane.:o)

Mariihen ütles ...

Meid, eestlasi, on nii vähe, et arvatavasti oleme kõik kaugelt-kaugelt sugulased :)