reede, 31. juuli 2009

Mahlategu meie moodi

Hommikul kell seitse algas mahlategu. Ei raatsi elektrit kulutada ja nii otsustasin pruukida puupliiti. Selle kasutamine on aga suvisel ajal natuke komplitseeritud. Kõrge maja korsten kuumeneb päikese käes ikka väga kiiresti ja kui juba see "kuumatropp" ees, ei siis tõmmet enam ole. Muudkui jälle kõigepealt korstnajalga tuld tegema. Varasel hommikutunnil õnnestub aga päikese trikke ennetada ja siis võib lasta kasvõi päev läbi.

Mahlaaurutaja andis otsad juba mitu aastat tagasi ja nii tulebki kasutada muid võtteid. Kunagine kolleeg rääkis, kuidas tema mahla teeb ja sama olen kasutanud nüüd mina ka. Ja edukalt. Mahlal pole häda miskit. Isegi hallitama ei lähe.

Esimene laar on potiga pliidil. Nüüd kähku marju juurde korjama. Pilvitus tuleb aina lähemale, pea see järjekordne vihm kaelas ei ole.

Varahommikuse esimese noppimise ajal oli ka väike intsident.
Nimelt olin mesipuule liiga lähedal. Üks tiirutas mu ümber ja püüdis viisakal viisil mulle selgeks teha, et siin on silt "Eraõhk", ja et kas ma siis seda ei näe. No ei pannud tähele ja kui nüüd päris aus olla, siis ega poleks suvatsenud sellest sildist ka kinni pidada.
No jah... Siis tuldi uuesti ja juba koos kaaskonnaga... Ja siis enam viisakalt ei räägitud... Mul tuli taanduda...
Aga ma lähen uuesti! Suurem viha läks üle. Või läks just suuremaks, et "surmapõlgavalt" võitlustandrile naasen? No eks näis, mis saab.

Tänane mahlasaak: 33 1,5 liitrist pudelit.Momendil ei oska välja mõelda, kas teha seda mahla veel või mitte. Õunu paistab ka tulevat. Nendest vaja mahla teha. Ja püreemoosi. Ja tavalist õunamoosi.
Aga mida ma nende mustade sõstarde ja tikritega veel peaks tegema?
Tegelikult oleks hästi mõnusaid ja küpseid tikreid vaja ka sügavkülma panna. Jelena keefirikoogi jaoks. Nende jaoks on jäätisekarbid täitsa olemas. Aga mida teha mustade sõstardega? Ilmselt veel moosi. Aga täna küll enam ei taha mitte nähagi ei ühtki põõsast, marja ega topsi.

Kommentaare ei ole: