laupäev, 18. aprill 2009

Etnokalossid

Kirjatud sussid on tuntud muhu pättidena.
Kuidas aga nimetada "kirjatud" kalosse?
Muhu-kalossid? Kaloss-pätid? Päti-kalossid?
Panen oma nime neile jalavarjudele: krõõkad (tuletatud sõnadest Krõõdad ja kalossid). Vot nii! Aga väga-väga ilusad kalossid tulid välja küll. Huvitav, kas mõni raatsiks nendega minna laudast sõnnikut välja viskama? Vaevalt! Ma läheks nendega hoopis küla vahele hängima :) Kadedaks teeb! Positiivses mõttes muidugi!
Monika postitus ise on siin.

Muidugi arvustaks ka natuke. Nimelt mulle tundub pilte vaadates, et ideaalvariandis sobivad selleks tööks just need traditsioonilised mustad ja klantsivad kalossid, mitte nood tänapäevased samblarohelised ja krobelise pinnaga "kah kalossid".

Siin muidugi ka see lugu, et kes teeb, see jõuab ja kes tahab teha, see teebki.
Minu viga - no ma küll ei jõua (ei viitsi) oma igapäevase töö kõrvalt olla nii tubli ja hakkaja külaelu edendaja, nagu seda naabervalla naised on. Häbi on küll, aga mis teha :D
Minu kogu aur läheb oma koduümbruse paari hektari korras hoidmisele. Kahjuks.

2 kommentaari:

Monika ütles ...

Tere, Mare!
Sinu väga suur aur läheb ka poppide e-õppe vidinate leiutamisele, mis on imetlusväärne! Mul oli hiljuti jälle üks külavanemate koolitus (kuidas külablogi teha) ja näitasin inspiratsiooni tekitamise mõttes neile ka Sinu bloogi, sh nt Comeniusreiside bloogi. Mitu külavanemat ahmis õhku ning ütlesid, et see vist on küll üle-kooli õpetaja, laste seas kindlasti pop, et oskab nii palju neid arvuti võimalusi ära kasutada :)

Muideks, niimoodi värvitud kalosside leiutamise au ei saa Krõõdad teps mitte endale võtta. Idee sellised kalossid teha tuli viimasest Eesti Naisest, ning kui lüüa google´i pildiotsingusse "kalossid", tuleb ka igasugu maalitud kalosside pilte välja, mõni teeb neid ka müügiks.
Tervitab Monika

Mariihen ütles ...

Tere!

Kas nüüd minu blogist mingit kasu on, seda ei tea - too rohkem asjade meeles pidamiseks ja kohati ka natukeseks porisemiseks.
Aga tean, et minu klassi blogist on küll mitmetele lähematele ja kaugematele kolleegidele kasu olnud. Samuti on klassi blogi arvestatav infoallikas lastevanemate jaoks.

Mis e-õppesse puutub, siis mina pean seda väga vajalikuks ja kõik meie kooli õpetajad samuti, aga... mitte kõik inimesed ei ole veel aru saanud, et õppimine tänapäevastes oludes ei ole ainult õpik-töövihik-õpik. Ja see võtab ära tahtmise midagi uuendada ja lastele meelepärasemaks muuta. Jääb vaid loota, et konservatiivsete vaadetega inimesed ka lõpuks leebuvad.