laupäev, 1. august 2009

Tomati - sibula salat

Kui august, siis august...
Jätkame hoidiste tegemisega. Tänases tööde nimekirjas on esikohal tomati-sibula salat. Tänavu on tomateid nii palju, et me ei jõua neid nii või teisiti ise lihtsalt nahka pista. Kuigi manustamine käib minu meelest üks kord päevas, st hommikust õhtuni.

Tomati - sibula salat

1 kg tomateid
300 g sibulid
3 spl äädikat (30%-line)
3 tl soola
0,5 kl suhkrut
8 - 10 tera pipart
8 - 10 tera nelki

NB! Olen vaadanud, et sellel postitusel on väga palju lugejaid. Tähelepanuks salatikeetjale: pane salati hulka ka õunu. Eriti hästi sobivad selleks valged klaasrid. veel võid lisada ka küüslauku. See õuna lisamine on selleks hea, et teeb keeduse veidi paksemaks. Ja maitse on ka märksa mahedam.

Ja pott kogu selle staffiga pliidile!
Nojah, see on nüüd see retsept. Aga mina teen seda salatit ikka omatahtsi. Nagu kõike. Ja nagu alati. Minu tegelik retsept on: tuleb nagu tuleb.

Aga vot nüüd lähen ja otsin välja teksad, panen villased sokid varba otsa ja püksisääred topin ka sokkide sisse! Aitab jamast! Mind kogu aeg rünnatakse! Nii ka seda postitust trükkima asudes. Istusin arvuti taha ja järsku oli põlveõndlas miski terav valu... Ah sa saadana silmamuna! Herilane nõelas! Kas ta siis patseeris parajasti kuskil mööda arvutitooli? Õudsad elajaloomad!

Ja veel üks üllatus! (Ka mitte meeldivate killast). Silmi tõstes avanes akna taga selline tavapärane vaatepilt: jälllllle sajab!

Ahjaa! Hommikul pakkisin jahtunud mahlapudelid sügavkülma. Oh sa poiss! Kirstkülmik ju suur küll, aga ma pean ülejäänud pakkimisega tõsiselt pingutama, et topse ära mahutada. Kas nui neljaks, aga mustikaid tuleb ka korjama minna! Anu mustikakoogi jaoks. Ja minu mustikakoogi jaoks. Peale kõige muu peab külmikusse jääma ruumi ka nädala saia-leiva varudele ja muule igapäevasele toidukraamile.
Uskumatu lugu! See oli ikka palju-palju aastaid tagasi, kui see külmik viimati silmini täis oli. Ma kohe pean ennast selle suve tegemiste eest kiitma. Tubli tüdruk! Oi, aitäh, eks ma püüan ikka tubli olla jah!

Salatit sain seitse 0,5 l purki. Hakatuseks asi seegi.

Vahepeal paistis päike. Korjasin puude alt valgeid klaare ja ettevalmistused järgmiseks etteasteks lähevad kohe käima.
Salati purgistamise ajal pidin köögis tule põlema panema. Nii pime! Jälle sajab. Ja kohinal sajab!

Kommentaare ei ole: